Business model brainstorm
Innovatie is essentieel voor duurzaam ondernemen. Met deze workshop vangen we je ideeën in een visuele tool waarmee we inzicht krijgen over de haalbaarheid, strategie en duurzaamheid van je business model.
Een sterke waardepropositie is de belangrijkste basis voor een succesvol bedrijf.
Daarnaast zijn er 7 andere factoren die van invloed zijn op het succes van jou idee
Daarnaast zijn er 7 andere factoren die van invloed zijn op het succes van jou idee
1. Duurzaamheid
2. Digitalisering
3. Wendbaarheid
4. Funding
5. Relaties
6. Team
7. Ondernemerschap
2. Digitalisering
3. Wendbaarheid
4. Funding
5. Relaties
6. Team
7. Ondernemerschap
Doelen
1. Vertaling van jouw idee tot een business model.
2. Van strategie naar actieplan.
2. Van strategie naar actieplan.
Programma
Dagdeel 1
– Iedereen is een visuele denker
– Een gedeelde beeldtaal is effectiever dan woorden
– Snel een idee vertalen naar een structuur
– Aanpassingen zijn snel te realiseren waardoor je model duurzaam wordt.
– Een gedeelde beeldtaal is effectiever dan woorden
– Snel een idee vertalen naar een structuur
– Aanpassingen zijn snel te realiseren waardoor je model duurzaam wordt.
ACTIES
1. Ideeën verkennen
2. (Leren) vormgeven van het business model mbv een Canvas
3. Vertaling van jouw idee tot business model
4. Dieper ingaan op de waardepropositie als basis voor je business model
a. Heb je een product/dienst die klanten ook echt willen kopen?
b. Welke klus wil de klant voor elkaar krijgen?
5. Welke externe krachten zijn van invloed op je model?
6. Je gaat een prototype model testen op (potentiële) klanten
2. (Leren) vormgeven van het business model mbv een Canvas
3. Vertaling van jouw idee tot business model
4. Dieper ingaan op de waardepropositie als basis voor je business model
a. Heb je een product/dienst die klanten ook echt willen kopen?
b. Welke klus wil de klant voor elkaar krijgen?
5. Welke externe krachten zijn van invloed op je model?
6. Je gaat een prototype model testen op (potentiële) klanten
Dagdeel 2
WAAROM EEN CANVAS BETER IS DAN EEN BUSINESS PLAN?
1. Wat is er veranderd sinds dagdeel 1?
2. Resultaten van je marktonderzoek bespreken
3. Testen dmv Learning card en Test Card
4. Je model aanpassen naar aanleiding van de resultaten van je marktonderzoek
5. Missie & Visie?
6. Gaat je model pivoten?
2. Resultaten van je marktonderzoek bespreken
3. Testen dmv Learning card en Test Card
4. Je model aanpassen naar aanleiding van de resultaten van je marktonderzoek
5. Missie & Visie?
6. Gaat je model pivoten?
Investering
€ 450,00/dagdeel
€ 750,00/dag
€ 750,00/dag
Alle prijzen zijn excl. 21% BTW