Golden Circle Brainstorm

Formuleer je ‘WHY’ in 1 dagdeel!

Vorig jaar kwam ik een ondernemer tegen, die overliep van ideeën. Hij stuiterde in ons gesprek van het ene fantastische idee in het andere geweldige idee. Maar toen ik hem door bleef vragen over hoe hij dat idee tot een succes wilde maken, kon hij alleen antwoord geven op hoeveel hij kon verkopen. Dat zou veel omzet genereren en hij zou rijk worden. Ja, sales en marketing zijn belangrijke activiteiten. Maar wat is precies je strategie? En wat is je tactiek? Werk je vanuit een heldere missie om je richting te geven en houden? Of ga je vol in op verkopen, verkopen en nog eens verkopen. En waarom?

Als je ijsjes verkoopt, snap ik dat sales het allerbelangrijkst is. Echter je hebt ook ijs in te kopen, je hebt apparatuur, je hebt personeel een kassa, een boekhouder (hoop ik voor je), enz.Daar had hij nauwelijk over nagedacht. Ja dat komt wel goed. Zei hij. In de winter kwam ik hem opnieuw tegen bij een netwerkborrel dus ik vroeg hem hoe het was gegaan. Hij vertelde dat het goed ging met de verkopen in de hete zomer, maar dat er op een gegeven moment problemen waren met de levering van zijn ijs. De fabrikant was een eigen ijstent begonnen en had hem de straat uit geconcurreerd. Dat deed pijn. Bovendien had die een keten opgestart met ijswinkels, die in de winter stamppot gingen verkopen, en daarmee het hele jaar een mooie omzet hadden. Dat bleek een gouden greep. Kortom de concurrent had een missie en een strategie, en hij had keihard gewerkt maar geen duurzame formule.

Als je iedere dag wakker zou worden met een helder en omkaderd doel.
● Zou je bedrijf dan beter groeien?
● Levert jouw idee waarde op voor een ander?
● Hoe lever je die waarde?
● Wat zijn de producten/diensten die jouw waarde vertegenwoordigen?

Voor wie is deze workshop?
● startende ondernemers
● levende bedrijven
● professionals met een sterke ambitie om te groeien

Uitkomsten

1. Definiëren van jouw WHY.
2. Vertaling van jouw normen en waarden naar een missie en visie.

Programma

Missie

Waarom een missie?

  • Een missie geeft aan waarom je bedrijf bestaat.
  • Door het lezen van je missie zal een klant moeten begrijpen wat jouw onderneming doet. Kun je jouw missie op een begrijpelijke wijze formuleren?
  • Een gedeelde missie brengt alle stakeholders in lijn met je strategische doelstelling. Het maakt duidelijk met welke normen en waarden stakeholders zich kunnen identificeren.
  • Je missie helder hebben, maakt het eenvoudiger om strategische keuzes te maken.

Visie

Waarom een visie?

  • Een visie beschrijft je grootste ambitie in een verhaal waarin klanten zich kunnen herkennen. Het bevat passie en een streven naar een bepaald doel.
  • Je interne- en externe stakeholders begrijpen met je visie welke richting je bedrijf wil inslaan.

Acties

  1. Normen en waarden verkennen dmv brainstorm met het team.
  2. Gemeenschappelijke waarden vaststellen en vertalen naar missie.
  3. Dieper ingaan op de missie als basis voor je strategische doelstelling. Beantwoorden van vragen als: Wat zijn je lange termijn doelen? En waarom?
Acties
  • Vanuit de missie een verkenning doen naar de visie voor de komende jaren.
  • Visie in een compacte begrijpelijke doelstelling omschrijven.

Investering

€ 450,00/dagdeel (3,5 uur)
€ 750,00/dag

Alle prijzen zijn excl. 21% BTW